fbpx
Wat is een mediakit / perskit en hoe maak je er één?

Welkom bij Het Ingrediënt

Het Ingrediënt is hét communicatiebureau voor de foodbranche! Ik help je graag om jouw foodmerk te laten groeien voor meer omzet.

Ben jij foodblogger? Neem dan een kijkje bij Business Ingredients zodat je jouw blog kunt professionaliseren.

Tot snel!
Debbie

Schrijf je in voor de Business Ingredients nieuwsbrief

* indicates required
/ ( mm / dd )

Instagram

Change of plans! Als iets niet werkt, moet je het veranderen. Alleen jij kan de knoop doorhakken en keuzes maken. En in dit geval ik. Al sinds de eerste editie van Business Ingredients: het event voor foodbloggers, loop ik aan te hikken tegen een community. Die er in mijn hoofd perfect uitziet, maar die op de site niet uit de voeten komt. Dus ik heb besloten het te vereenvoudigen en de community op Facebook voort te zetten! Ik zal de komende tijd dus alle content gaan overzetten. Je vindt de community via de link in bio of zoek op businessingredientscommunity. Zie ik je daar?Foto door @joorkitchen.nl#community #foodbloggers #nederlandsefoodbloggers #nederlandsefoodie #foodies #leeromgeving #businessingredients #businessingredientscommunity #hetingredient
Change of plans! Als iets niet werkt, moet je het veranderen. Alleen jij kan de knoop doorhakken en keuzes maken. En in dit geval ik. Al sinds de eerste editie van Business Ingredients: het event voor foodbloggers, loop ik aan te hikken tegen een community. Die er in mijn hoofd perfect uitziet, maar die op de site niet uit de voeten komt. Dus ik heb besloten het te vereenvoudigen en de community op Facebook voort te zetten! Ik zal de komende tijd dus alle content gaan overzetten. Je vindt de community via de link in bio of zoek op businessingredientscommunity. Zie ik je daar?Foto door @joorkitchen.nl#community #foodbloggers #nederlandsefoodbloggers #nederlandsefoodie #foodies #leeromgeving #businessingredients #businessingredientscommunity #hetingredient
2 maanden geleden
View on Instagram |
1/9
Oproep namens de allerleukste @eating_habits_nl habitsCulinaire tekstschrijvers gezocht (betaald)Op dit moment ben ik bezig met mijn eigen culinair magazine RAKUS. Dat betekent ‘gulzig’ in het Bahasa/Maleis en is een woord dat vaak met een knipoog bedoeld wordt. Het is een culinair magazine over Indisch, Indonesisch, Moluks en Peranakan eten en alles wat ertussen zit en in Nederland verkrijgbaar is. Het magazine verschijnt zoals het er nu naar uitziet eenmalig en is vanaf eind oktober/begin november verkrijgbaar.De meeste teksten en interviews schrijf ik zelf, maar ik kan zeker ook wat hulp gebruiken. Ik zoek iemand die een of meerdere culinaire reportages en interviews kan doen. Geen receptenschrijvers (heet dat zo?) dus.Kun jij een perfecte gestoomde rijstkorrel zo omschrijven dat dit spontaan een Pavlov reactie bij je lezers veroorzaakt?
Weet jij naast de smaak en uiterlijk ook het sociale karakter van eten te beschrijven?
Heb jij de lach aan je toetsenbord hangen?3x ja? Dan ben ik opzoek naar jou!Reageren
Stuur je reactie voor 31 maart aanstaande naar rakus@eatinghabits.nl o.v.v. ‘tekst’
(die o.v.v. is belangrijk als je niet op de grote stapel terecht wilt komen) Berichten via Messenger lees ik niet.In jouw reactie ontvang ik graag je tarief of hoe die is opgebouwd. Daarnaast 2 voorbeeldteksten die voldoen aan bovenstaande beschrijving. Dit mogen gewoon linkjes zijn naar al bestaande teksten. Affiniteit met eetculturen is een must, affiniteit met het thema van het magazine een pre. Laat dit ook in je reactie weten.Ik kijk uit naar je bericht!PS: Vind je het leuk om sowieso op de hoogte te blijven van het magazine, kijk dan even op https://rakusmagazine.nl
PPS: hèhè, eindelijk een keer een oproep waarbij het niet van belang is wat je volgers- en bezoekersaantallen zijn 😉
Oproep namens de allerleukste @eating_habits_nl habitsCulinaire tekstschrijvers gezocht (betaald)Op dit moment ben ik bezig met mijn eigen culinair magazine RAKUS. Dat betekent ‘gulzig’ in het Bahasa/Maleis en is een woord dat vaak met een knipoog bedoeld wordt. Het is een culinair magazine over Indisch, Indonesisch, Moluks en Peranakan eten en alles wat ertussen zit en in Nederland verkrijgbaar is. Het magazine verschijnt zoals het er nu naar uitziet eenmalig en is vanaf eind oktober/begin november verkrijgbaar.De meeste teksten en interviews schrijf ik zelf, maar ik kan zeker ook wat hulp gebruiken. Ik zoek iemand die een of meerdere culinaire reportages en interviews kan doen. Geen receptenschrijvers (heet dat zo?) dus.Kun jij een perfecte gestoomde rijstkorrel zo omschrijven dat dit spontaan een Pavlov reactie bij je lezers veroorzaakt? Weet jij naast de smaak en uiterlijk ook het sociale karakter van eten te beschrijven? Heb jij de lach aan je toetsenbord hangen?3x ja? Dan ben ik opzoek naar jou!Reageren Stuur je reactie voor 31 maart aanstaande naar rakus@eatinghabits.nl o.v.v. ‘tekst’ (die o.v.v. is belangrijk als je niet op de grote stapel terecht wilt komen) Berichten via Messenger lees ik niet.In jouw reactie ontvang ik graag je tarief of hoe die is opgebouwd. Daarnaast 2 voorbeeldteksten die voldoen aan bovenstaande beschrijving. Dit mogen gewoon linkjes zijn naar al bestaande teksten. Affiniteit met eetculturen is een must, affiniteit met het thema van het magazine een pre. Laat dit ook in je reactie weten.Ik kijk uit naar je bericht!PS: Vind je het leuk om sowieso op de hoogte te blijven van het magazine, kijk dan even op https://rakusmagazine.nl PPS: hèhè, eindelijk een keer een oproep waarbij het niet van belang is wat je volgers- en bezoekersaantallen zijn 😉
3 maanden geleden
View on Instagram |
2/9
Are you up for a challenge?! Ik had het deze week over het maken van gratis content en hoeveel kosten er eigenlijk verbonden zijn aan het hebben van een foodblog. Tijd om dat eens inzichtelijk te maken en met jullie te delen! Waarom? Omdat je eerst inzicht moet hebben in je kosten om te weten hoeveel je moet gaan omzetten om die kosten te dekken. En waarom zou je dat doen? Omdat hobby's geld mogen kosten, maar je hoeft er niet op leeg te lopen én omdat er echt wel manieren zijn om geld te verdienen met je foodblog 😉Dus ik heb een challenge klaargezet voor je in de Business Ingredients community! Ik heb een overzicht gemaakt met alle kosten van mijn blog en ik daag jou uit om jouw overzicht daaronder te delen. Zodat we elkaar kunnen helpen, van elkaar kunnen leren én vanuit deze basis verder kunnen groeien naar een verdienmodel zodat je (voor een deel) uit die kosten komt.Via de link in bio kom je op de community pagina. Log in of registreer je en ga naar de onderwerpen. Bij Wat kost jouw blog vind je de challenge. Doe je mee?Foto door @renskevanburen.nl#challenge #foodbloggen #businessingredients #businessingredientsvoorfoodbloggers #foodbloggerscommunity #watkostjouwblog #foodbloggen #
Are you up for a challenge?! Ik had het deze week over het maken van gratis content en hoeveel kosten er eigenlijk verbonden zijn aan het hebben van een foodblog. Tijd om dat eens inzichtelijk te maken en met jullie te delen! Waarom? Omdat je eerst inzicht moet hebben in je kosten om te weten hoeveel je moet gaan omzetten om die kosten te dekken. En waarom zou je dat doen? Omdat hobby's geld mogen kosten, maar je hoeft er niet op leeg te lopen én omdat er echt wel manieren zijn om geld te verdienen met je foodblog 😉Dus ik heb een challenge klaargezet voor je in de Business Ingredients community! Ik heb een overzicht gemaakt met alle kosten van mijn blog en ik daag jou uit om jouw overzicht daaronder te delen. Zodat we elkaar kunnen helpen, van elkaar kunnen leren én vanuit deze basis verder kunnen groeien naar een verdienmodel zodat je (voor een deel) uit die kosten komt.Via de link in bio kom je op de community pagina. Log in of registreer je en ga naar de onderwerpen. Bij Wat kost jouw blog vind je de challenge. Doe je mee?Foto door @renskevanburen.nl#challenge #foodbloggen #businessingredients #businessingredientsvoorfoodbloggers #foodbloggerscommunity #watkostjouwblog #foodbloggen #
4 maanden geleden
View on Instagram |
3/9
Stop jij ook superveel tijd in gratis content? Voor je foodblog, voor je Social media kanalen of misschien zelfs in videovorm voor je YouTube kanaal? We vinden het eigenlijk heel normaal, maar hoe bizar is het dat je uren zit te werken en dat je nog een hoop kosten maakt ook, terwijl daar misschien maar incidenteel een betaalde samenwerking tegenover staat. En vaak is dat niet eens het geval. Niet dat je nu ineens al je content moet gaan afschermen en alleen na betaling beschikbaar moet maken, maar het is wel goed om hier wat vaker bij stil te staan. Ik kwam op dit onderwerp door een post van @familie.over.de.kook die zich bijna schuldig voelde dat er sinds kort advertenties op de blog staan. Maar ik vind het niet meer dan normaal! We moeten ergens die kosten mee dekken. Ik weet dat er verschillende bloggers hebben geprobeerd betaalde content aan te bieden dmv een abonnement, maar dat is niet echt succesvol geworden. Consumenten zijn niet echt bereid ervoor te betalen. Er is immers zoveel gratis te vinden! Het is dus slim om eens na te denken over een verdienmodel voor je blog. Dit kan in de vorm van affiliate marketing, ads of merchandise. Dus ik ben benieuwd: heb jij hier al eens over nagedacht en hoe denk je erover?#foodbloggendoejezo #hetingredient #geldverdienenmetjefoodblog #gesponsordecontent #gratiscontent #ondernemen #eeneigenblog #businessingredientsvoorfoodbloggers #businessingredientscommunity #vrouwelijkeondernemer #zzper #recepten
Stop jij ook superveel tijd in gratis content? Voor je foodblog, voor je Social media kanalen of misschien zelfs in videovorm voor je YouTube kanaal? We vinden het eigenlijk heel normaal, maar hoe bizar is het dat je uren zit te werken en dat je nog een hoop kosten maakt ook, terwijl daar misschien maar incidenteel een betaalde samenwerking tegenover staat. En vaak is dat niet eens het geval. Niet dat je nu ineens al je content moet gaan afschermen en alleen na betaling beschikbaar moet maken, maar het is wel goed om hier wat vaker bij stil te staan. Ik kwam op dit onderwerp door een post van @familie.over.de.kook die zich bijna schuldig voelde dat er sinds kort advertenties op de blog staan. Maar ik vind het niet meer dan normaal! We moeten ergens die kosten mee dekken. Ik weet dat er verschillende bloggers hebben geprobeerd betaalde content aan te bieden dmv een abonnement, maar dat is niet echt succesvol geworden. Consumenten zijn niet echt bereid ervoor te betalen. Er is immers zoveel gratis te vinden! Het is dus slim om eens na te denken over een verdienmodel voor je blog. Dit kan in de vorm van affiliate marketing, ads of merchandise. Dus ik ben benieuwd: heb jij hier al eens over nagedacht en hoe denk je erover?#foodbloggendoejezo #hetingredient #geldverdienenmetjefoodblog #gesponsordecontent #gratiscontent #ondernemen #eeneigenblog #businessingredientsvoorfoodbloggers #businessingredientscommunity #vrouwelijkeondernemer #zzper #recepten
4 maanden geleden
View on Instagram |
4/9
Een cake is zo al heerlijk, maar een cake met een lekkere saus, een bol ijs of een flinke dot slagroom is nog lekkerder!!! Zo is het ook met het leven: je moet het zelf wat smeuïger maken 😉Met mijn recepten en foodfoto's voeg ik net dat extraatje toe aan jouw product. Focus on the good stuff, datgene waarvan het water je in de mond loopt, die lekkere saus die je zo van het scherm zou willen likken 😋Ik heb dit kwartaal nog wat plekjes voor toffe samenwerkingen, dus heb jij zin in de lekkerste recepten (hartig of zoet/, let me know!! Proeven is inbegrepen 🤩#receptontwikkeling #receptontwikkelaar #foodfotografie #foodfoto #foodondernemer #communicatiebureau #foodbranche #marketing #communicatiespecialist #recepten #debsbakerykitchen #taart #cake #zzper #hoofdgerecht #hetingredient #eetsmakelijk
Een cake is zo al heerlijk, maar een cake met een lekkere saus, een bol ijs of een flinke dot slagroom is nog lekkerder!!! Zo is het ook met het leven: je moet het zelf wat smeuïger maken 😉Met mijn recepten en foodfoto's voeg ik net dat extraatje toe aan jouw product. Focus on the good stuff, datgene waarvan het water je in de mond loopt, die lekkere saus die je zo van het scherm zou willen likken 😋Ik heb dit kwartaal nog wat plekjes voor toffe samenwerkingen, dus heb jij zin in de lekkerste recepten (hartig of zoet/, let me know!! Proeven is inbegrepen 🤩#receptontwikkeling #receptontwikkelaar #foodfotografie #foodfoto #foodondernemer #communicatiebureau #foodbranche #marketing #communicatiespecialist #recepten #debsbakerykitchen #taart #cake #zzper #hoofdgerecht #hetingredient #eetsmakelijk
4 maanden geleden
View on Instagram |
5/9
A TASTY YEAR! Met nog een paar dagen van 2021 voor de boeg, is het een mooi moment om terug te blikken op dit jaar. En al met al vond ik het een smakelijk jaar 😋
Het kostte soms behoorlijk wat geduld en incasseringsvermogen, maar ik kijk tevreden terug. Waar ik dan het meest trots op ben?❤ kiezen voor mezelf!Ik begon het jaar niet goed, slecht in mijn vel, maanden buikpijn en randje burnout. Dat ik desondanks nog een online editie van Business Ingredients heb georganiseerd, is een wonder. Helemaal omdat ik het in 7 weken deed 😊 Dus daar ben ik ook mega trots op!Qua opdrachten ging het wat minder, ik kreeg stress van alle verschillende dingen die ik deed in combinatie met de zorg voor mijn kinderen. Die hadden me echt nodig en er liepen meerdere trajecten met hulpverleners. Dus tijd voor verandering en dus begon ik aan een vaste baan die op mijn pad kwam. Voor meer rust en overzicht. En dat kwam er! Het gaf meer rust en structuur én ik kreeg weer inspiratie voor Het Ingrediënt.Uiteindelijk bleek de baan niet de plek voor mij, dus weer koos ik voor mezelf en ging op zoek naar wat anders. Iets voor minder uren zodat ik daarnaast wel opdrachten voor Het Ingrediënt kan uitvoeren. En dat is gelukt! Ik ben eindelijk bezig met de Business Ingredients community voor foodbloggers die jou verder gaat helpen met het professionaliseren van je blog. En ik heb weer andere opdrachten lopen. 10 januari start ik met mijn nieuwe baan en daar heb ik superveel zin in!Kiezen voor jezelf is altijd de beste keuze, dat begin ik steeds meer in te zien. Ik hoop dat 2022 mij vele mooie momenten brengt met leuke receptontwikkelingsopdrachten, fotoshoots, events en een actieve foodbloggers community!!Dus al met al kijk ik terug op een tof jaar waarin ik veel heb geleerd. Dat ga ik volgend jaar sowieso weer doen. Waar ben jij het meest trots op?Foto door @eefsfood#ondernemen #zelfstandigondernemer #kiezenvoorjezelf #vrouwelijkeondernemers #businessbabe #receptontwikkelaar #foodfotograaf #fotograaf #businessingredientsvoorfoodbloggers #businessingredients #hetingredient #foodbloggerscommunity #evenementen #eventplanner #fotoshoots #persoonlijkegroei
A TASTY YEAR! Met nog een paar dagen van 2021 voor de boeg, is het een mooi moment om terug te blikken op dit jaar. En al met al vond ik het een smakelijk jaar 😋 Het kostte soms behoorlijk wat geduld en incasseringsvermogen, maar ik kijk tevreden terug. Waar ik dan het meest trots op ben?❤ kiezen voor mezelf!Ik begon het jaar niet goed, slecht in mijn vel, maanden buikpijn en randje burnout. Dat ik desondanks nog een online editie van Business Ingredients heb georganiseerd, is een wonder. Helemaal omdat ik het in 7 weken deed 😊 Dus daar ben ik ook mega trots op!Qua opdrachten ging het wat minder, ik kreeg stress van alle verschillende dingen die ik deed in combinatie met de zorg voor mijn kinderen. Die hadden me echt nodig en er liepen meerdere trajecten met hulpverleners. Dus tijd voor verandering en dus begon ik aan een vaste baan die op mijn pad kwam. Voor meer rust en overzicht. En dat kwam er! Het gaf meer rust en structuur én ik kreeg weer inspiratie voor Het Ingrediënt.Uiteindelijk bleek de baan niet de plek voor mij, dus weer koos ik voor mezelf en ging op zoek naar wat anders. Iets voor minder uren zodat ik daarnaast wel opdrachten voor Het Ingrediënt kan uitvoeren. En dat is gelukt! Ik ben eindelijk bezig met de Business Ingredients community voor foodbloggers die jou verder gaat helpen met het professionaliseren van je blog. En ik heb weer andere opdrachten lopen. 10 januari start ik met mijn nieuwe baan en daar heb ik superveel zin in!Kiezen voor jezelf is altijd de beste keuze, dat begin ik steeds meer in te zien. Ik hoop dat 2022 mij vele mooie momenten brengt met leuke receptontwikkelingsopdrachten, fotoshoots, events en een actieve foodbloggers community!!Dus al met al kijk ik terug op een tof jaar waarin ik veel heb geleerd. Dat ga ik volgend jaar sowieso weer doen. Waar ben jij het meest trots op?Foto door @eefsfood#ondernemen #zelfstandigondernemer #kiezenvoorjezelf #vrouwelijkeondernemers #businessbabe #receptontwikkelaar #foodfotograaf #fotograaf #businessingredientsvoorfoodbloggers #businessingredients #hetingredient #foodbloggerscommunity #evenementen #eventplanner #fotoshoots #persoonlijkegroei
5 maanden geleden
View on Instagram |
6/9
We zijn er in Nederland geen fan van: praten over geld, over wat iemand verdient, hoeveel je nu eigenlijk ergens voor betaalt enz. En wanneer je wel iets over een prijs roept, zeker als het over bepaalde diensten gaat, roept men al snel: dat is echt wel duur! Maar wat is duur? En hoe kom je erachter wat een normaal tarief is voor bijvoorbeeld receptontwikkeling?In foodieland is er totaal geen overzicht van wat je kunt vragen voor welke dienst en wordt er nog vaak genoeg helemaal geen vergoeding gegeven voor het ontwikkelen van een recept inclusief delen op social media. Hoog tijd dat dat verandert. Niet alleen omdat je als foodie tijd en aandacht besteedt aan kwalitatieve content, maar ook omdat je vaak jaren bouwt aan een trouwe achterban én omdat ik ervan overtuigd ben dat foodmerken ook veel meer kwaliteit krijgen als er voor goede content betaald wordt.Gelukkig zijn er steeds meer foodies die zo denken, want samen staan we sterk. En omdat dit een onderwerp is dat steeds terugkomt en waar we niet over uitgepraat raken, interview ik Claudia van @foodfromclaudnine tijdens een live sessie hier op Instagram. Zij schreef, net als ik, al een waardevol artikel over geld verdienen met je foodblog en gaat hierover met mij in gesprek. Morgen 14 december om 20 uur live hier op Insta. Dit wil je niet missen!Foto @karinedebruijn#businessingredients #hetingredient #communityvoorfoodbloggers #foodbloggendoejezo #geldverdienenmetjefoodblog #receptontwikkeling #foodfotografie #tarieven #moneytalk #tipsvoorfoodies #tipsvoorfoodbloggers #nederlandsefoodbloggers #foodiecommunity #foodstyling #recepten #contentcreatie #freepublicity
We zijn er in Nederland geen fan van: praten over geld, over wat iemand verdient, hoeveel je nu eigenlijk ergens voor betaalt enz. En wanneer je wel iets over een prijs roept, zeker als het over bepaalde diensten gaat, roept men al snel: dat is echt wel duur! Maar wat is duur? En hoe kom je erachter wat een normaal tarief is voor bijvoorbeeld receptontwikkeling?In foodieland is er totaal geen overzicht van wat je kunt vragen voor welke dienst en wordt er nog vaak genoeg helemaal geen vergoeding gegeven voor het ontwikkelen van een recept inclusief delen op social media. Hoog tijd dat dat verandert. Niet alleen omdat je als foodie tijd en aandacht besteedt aan kwalitatieve content, maar ook omdat je vaak jaren bouwt aan een trouwe achterban én omdat ik ervan overtuigd ben dat foodmerken ook veel meer kwaliteit krijgen als er voor goede content betaald wordt.Gelukkig zijn er steeds meer foodies die zo denken, want samen staan we sterk. En omdat dit een onderwerp is dat steeds terugkomt en waar we niet over uitgepraat raken, interview ik Claudia van @foodfromclaudnine tijdens een live sessie hier op Instagram. Zij schreef, net als ik, al een waardevol artikel over geld verdienen met je foodblog en gaat hierover met mij in gesprek. Morgen 14 december om 20 uur live hier op Insta. Dit wil je niet missen!Foto @karinedebruijn#businessingredients #hetingredient #communityvoorfoodbloggers #foodbloggendoejezo #geldverdienenmetjefoodblog #receptontwikkeling #foodfotografie #tarieven #moneytalk #tipsvoorfoodies #tipsvoorfoodbloggers #nederlandsefoodbloggers #foodiecommunity #foodstyling #recepten #contentcreatie #freepublicity
5 maanden geleden
View on Instagram |
7/9
ALLE BALLEN HOOG! 🤹‍♀️
Ja maar..... hoe dan? Om me heen merk ik dat wij vrouwen proberen om maar zoveel mogelijk zo goed mogelijk te doen. We zijn een goede vriendin, hebben het huishouden op orde, zijn een goede moeder (voor wie moeder is), maken carrière, hebben ook nog een blog als hobby of als onderdeel van ons bedrijf, willen reizen, leuke dingen doen, zijn goed voor onze familie, sporten, eten goed enz enz.
.
Ik merk aan mezelf dat mijn lat vaak onmogelijk hoog ligt en doordat ik alles goed wil doen, met name richting mijn gezin en vriendinnen toe, verlies ik regelmatig de prioriteiten uit het oog. Het is één van de redenen dat ik weer parttime op kantoor ben gaan werken. Gewoon voor de rust in mijn hoofd en focus op werk. Om letterlijk afstand te nemen van de thuissituatie. Want daarvoor heb ik altijd vanuit huis gewerkt en wat een valkuilen zijn daar als ondernemer. Tenzij je echt een ijzeren discipline hebt, zijn er altijd afleidingen. In mijn geval vooral de kinderen die me nodig hebben. Dat ik me laat afleiden heeft ervoor gezorgd dat ik lang niet zoveel aan Het Ingrediënt heb gedaan als ik zou willen. En ik merk dat jullie er ook mee worstelen om alle ballen hoog te houden.
.
Een tijdje terug vroeg ik in de stories waar jij tegenaan loopt qua bloggen en 1 ding was: Hoe zorg ik voor genoeg tijd voor de blog in mijn toch al drukke leven. Helena van @eating_habits_nl zag dat en stuurde me een DM. Zij is namelijk ontzettend gestructureerd en heeft supergoed overzicht. Een echte planner dus! Daarom ga ik haar morgenavond 9 dec om 20 uur hier live op Insta interviewen en haar het hemd van het lijf vragen. Zodat ook jij inzicht krijgt in waar je tijdwinst kunt behalen die je weer in je blog kunt steken. De 10 beste tips zetten we voor je klaar in een GRATIS template in de Business Ingredients Community. Enne, de tips zijn natuurlijk ook toe te passen op andere vlakken 😉 Foto @renskevanburen.nl
.
Ben jij erbij?
.
#foodbloggen #nederlandsefoodbloggers #businessingredients #planning #structuur #tijdvoorjezelf #tijdvoorjefoodblog #foodbloggendoejezo #ondernemen #businessingredients #foodbloggerscommunity #businessingredientsvoorfoodbloggers #hetingredient
ALLE BALLEN HOOG! 🤹‍♀️ Ja maar..... hoe dan? Om me heen merk ik dat wij vrouwen proberen om maar zoveel mogelijk zo goed mogelijk te doen. We zijn een goede vriendin, hebben het huishouden op orde, zijn een goede moeder (voor wie moeder is), maken carrière, hebben ook nog een blog als hobby of als onderdeel van ons bedrijf, willen reizen, leuke dingen doen, zijn goed voor onze familie, sporten, eten goed enz enz. . Ik merk aan mezelf dat mijn lat vaak onmogelijk hoog ligt en doordat ik alles goed wil doen, met name richting mijn gezin en vriendinnen toe, verlies ik regelmatig de prioriteiten uit het oog. Het is één van de redenen dat ik weer parttime op kantoor ben gaan werken. Gewoon voor de rust in mijn hoofd en focus op werk. Om letterlijk afstand te nemen van de thuissituatie. Want daarvoor heb ik altijd vanuit huis gewerkt en wat een valkuilen zijn daar als ondernemer. Tenzij je echt een ijzeren discipline hebt, zijn er altijd afleidingen. In mijn geval vooral de kinderen die me nodig hebben. Dat ik me laat afleiden heeft ervoor gezorgd dat ik lang niet zoveel aan Het Ingrediënt heb gedaan als ik zou willen. En ik merk dat jullie er ook mee worstelen om alle ballen hoog te houden. . Een tijdje terug vroeg ik in de stories waar jij tegenaan loopt qua bloggen en 1 ding was: Hoe zorg ik voor genoeg tijd voor de blog in mijn toch al drukke leven. Helena van @eating_habits_nl zag dat en stuurde me een DM. Zij is namelijk ontzettend gestructureerd en heeft supergoed overzicht. Een echte planner dus! Daarom ga ik haar morgenavond 9 dec om 20 uur hier live op Insta interviewen en haar het hemd van het lijf vragen. Zodat ook jij inzicht krijgt in waar je tijdwinst kunt behalen die je weer in je blog kunt steken. De 10 beste tips zetten we voor je klaar in een GRATIS template in de Business Ingredients Community. Enne, de tips zijn natuurlijk ook toe te passen op andere vlakken 😉 Foto @renskevanburen.nl . Ben jij erbij? . #foodbloggen #nederlandsefoodbloggers #businessingredients #planning #structuur #tijdvoorjezelf #tijdvoorjefoodblog #foodbloggendoejezo #ondernemen #businessingredients #foodbloggerscommunity #businessingredientsvoorfoodbloggers #hetingredient
6 maanden geleden
View on Instagram |
8/9
Passie voor food!! Als je mij hier, en misschien ook op @debsbakerykitchen, volgt dan hebben wij dat in ieder geval met elkaar gemeen ❤ Niks zo leuk en lekker als bezig zijn met eten en alles eromheen. Voor mij is dat niet alleen het ontwikkelen van recepten, foodfoto's maken en een stuk content maar het heeft ook voor een groot deel te maken met jou!Toen ik begon met bloggen, zag ik samenwerkingen voorbij komen bij andere bloggers en ik dacht: dat wil ik ook. Wist ik veel hoe het werkte dus ik deed een heleboel voor niks (lees: gratis producten) om mezelf maar onder de aandacht te brengen van het merk. Little did I know dat dit zo niet werkt en inmiddels lukt het me wel om serieuze samenwerkingen aan te gaan. Maar ik krijg heel vaak de vraag hoe ik dat doe en dat is logisch. Want zoveel foodbloggers weten het nog niet. Net als ik een paar jaar geleden.De afgelopen jaren heb ik zo ontzettend veel geleerd. Ik startte na jaren arbeidsongeschiktheid met mijn bedrijf Het Ingrediënt en maakte het mijn missie om foodmerken en foodbloggers beter met elkaar te connecten. Ik ben ervan overtuigd dat het elkaar alleen maar versterkt als je goed weet wat je aan elkaar hebt.Omdat ik zelf zoveel relevante info voor foodbloggers miste, ben ik gestart met Business Ingredients. Een kennisevent met workshops voor foodbloggers die willen leren wat je nodig hebt om een solide basis neer te zetten zodat je serieus genomen wordt door merken. Inmiddels is dat uitgebreid met de Business Ingredients foodbloggers community. Een GRATIS community waar je terecht kunt met al jouw vragen over foodbloggen. Want ik wil jou helpen. Ik wil die foodbloggerswereld een stukje mooier maken door de neuzen dezelfde kant op te krijgen en ervoor te zorgen dat we serieuzer worden genomen als foodblogger. Want het is niet zomaar even een leuk receptje dat je bedenkt. Daar zit veel meer achter!En ja, het kost tijd en effort maar jouw unieke insteek op food mag gezien worden! Ik help je graag om verder te groeien en te professionaliseren. Wat maakt jouw blog uniek?
Passie voor food!! Als je mij hier, en misschien ook op @debsbakerykitchen, volgt dan hebben wij dat in ieder geval met elkaar gemeen ❤ Niks zo leuk en lekker als bezig zijn met eten en alles eromheen. Voor mij is dat niet alleen het ontwikkelen van recepten, foodfoto's maken en een stuk content maar het heeft ook voor een groot deel te maken met jou!Toen ik begon met bloggen, zag ik samenwerkingen voorbij komen bij andere bloggers en ik dacht: dat wil ik ook. Wist ik veel hoe het werkte dus ik deed een heleboel voor niks (lees: gratis producten) om mezelf maar onder de aandacht te brengen van het merk. Little did I know dat dit zo niet werkt en inmiddels lukt het me wel om serieuze samenwerkingen aan te gaan. Maar ik krijg heel vaak de vraag hoe ik dat doe en dat is logisch. Want zoveel foodbloggers weten het nog niet. Net als ik een paar jaar geleden.De afgelopen jaren heb ik zo ontzettend veel geleerd. Ik startte na jaren arbeidsongeschiktheid met mijn bedrijf Het Ingrediënt en maakte het mijn missie om foodmerken en foodbloggers beter met elkaar te connecten. Ik ben ervan overtuigd dat het elkaar alleen maar versterkt als je goed weet wat je aan elkaar hebt.Omdat ik zelf zoveel relevante info voor foodbloggers miste, ben ik gestart met Business Ingredients. Een kennisevent met workshops voor foodbloggers die willen leren wat je nodig hebt om een solide basis neer te zetten zodat je serieus genomen wordt door merken. Inmiddels is dat uitgebreid met de Business Ingredients foodbloggers community. Een GRATIS community waar je terecht kunt met al jouw vragen over foodbloggen. Want ik wil jou helpen. Ik wil die foodbloggerswereld een stukje mooier maken door de neuzen dezelfde kant op te krijgen en ervoor te zorgen dat we serieuzer worden genomen als foodblogger. Want het is niet zomaar even een leuk receptje dat je bedenkt. Daar zit veel meer achter!En ja, het kost tijd en effort maar jouw unieke insteek op food mag gezien worden! Ik help je graag om verder te groeien en te professionaliseren. Wat maakt jouw blog uniek?
6 maanden geleden
View on Instagram |
9/9

Contact

info@hetingredient.nl

Het Ingrediënt staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 70430292.