Food event en online influencer campagne Emmi Benelux voor kaasliefhebbers

Het food event en de online influencer campagne voor Emmi Benelux is er één voor de echte kaasliefhebber. De aanwezige en zorgvuldig geselecteerde food influencers werden ondergedompeld in het prachtige, authentieke verhaal van deze ambacht dat met smaak verteld werd door Niels Vermolen en Rickert van ‘t Schip van Emmi en proefden erop los! Er werden borrelplanken en pannen vol fondue gemaakt met allerlei lekkers erbij. Het doel: kennismaken met de veelzijdige productrange van Emmi Benelux en de toepassing.

Je verhaal en passie delen met als doel meer omzet

Een food event als uitgangspunt van een online influencer campagne is de manier om je gasten onder te dompelen in de beleving van jouw product. Je kunt het ruiken, voelen, proeven, zien én je krijgt ook nog eens de passie mee vanuit het bedrijf. Want dat er veel passie zit achter foodmerken is me na al die jaren wel duidelijk geworden. Met het food event en online influencer campagne voor Emmi Benelux is dat zeker geslaagd.

Langdurige zichtbaarheid en beleving op social media

Sinds het smakelijke kaasevenement eind november is er door alle aanwezigen op social media meerdere keren enthousiast gedeeld wat ze hebben beleefd, geproefd en ervaren! Hun totale bereik van zo’n 80000 volgers heeft dus al meerdere keren het merk Emmi en Kaltbach voorbij zien komen. Een mooie start van de online campagne die in het eerste kwartaal van 2023 volgt, waarbij de influencers allemaal een recept maken en delen op hun website en social media kanalen.

Het enthousiasme van de food influencers over de verschillende kazen zorgt ervoor dat ze naast de afgesproken deliverables ook spontaan Emmi Benelux taggen op social media taggen wanneer ze een gerecht met kaas hebben bereid. Op deze manier blijft Emmi Benelux steeds langdurig onder de aandacht wat bijdraagt aan de naamsbekendheid en merkherkenning.

Kiezen voor receptontwikkeling als aanvulling op een food event

Door te kiezen voor receptontwikkeling wordt direct de veelzijdigheid van de kazen uitgelicht en raakt de doelgroep geïnspireerd zelf aan de slag te gaan met Zwitserse kaas. De foodinfluencers zijn vrij om te kiezen met welke kaas ze aan de slag gaan. Ze plaatsen hun recept met een link naar Emmi op hun website en delen in de aangegeven week hun recept op social media. Spreiding is hierbij essentieel voor langdurige zichtbaarheid. De resultaten van alle uitingen worden verzameld en in een rapportage aan Emmi Benelux gecommuniceerd. Samen met Emmi Benelux kijk ik naar de beste manier om de rest van het jaar ook goed in beeld te blijven en zo meer omzet te genereren. De initiële campagne krijgt dan ook nog een vervolg.

Recepten en social media uitingen van de food influencers