Wat is het effect van bewust offline gaan?

Het is in deze tijd een zeldzaamheid om offline te zijn. Iedereen is altijd en overal online en bereikbaar. Werk gaat soms 24 uur door, de telefoons zijn standaard met onze handen vergroeid en de tijd zonder Google kan ik me nog amper herinneren. Hoe hebben we dat ooit gedaan?! Om te kijken wat het effect van bewust offline gaan is, bedacht ik samen met Homemade bakmixen een event dat naadloos aansluit op hun nieuwe campagne en strategie.

Offline quality time met Homemade bakmixen

Homemade bakmixen is vernieuwd. Een frisse verpakking die beter opvalt in het schap en een duidelijke strategie: Offline quality time. Uit het onderzoek dat Homemade deed voor de nieuwe campagne kwam duidelijk naar voren dat het voor veel moeders een doorn in het oog is dat er zoveel naar schermpjes gekeken wordt. Door je kinderen met Homemade bakmixen aan de slag te laten gaan, kun je de focus op schermpjes doorbreken en je biedt ze een gezellige activiteit waar ze ook nog eens mee na kunnen genieten.

Offline bakken in Paasstijl

Natuurlijk hoort daar dan ook een offline bakevent bij zodat ook de foodbloggers die passen bij het merk kunnen ervaren wat het bakplezier van Homemade is en wat de mogelijkheden zijn als je de bakmix als basis gebruikt om er vervolgens een spektakelstuk van te maken. Het thema van de dag: Pasen en dus lag de kookstudio vol met allerlei decoraties om mee los te gaan. Van paaseitjes tot vers fruit, sprinkles, glazuur en nog veel meer! Iedereen kreeg de vrije hand en er was die dag maar 1 regel: geen telefoons!

Tijd voor elkaar

Geen stories, Instagram posts, video’s of wat dan ook werden tijdens het event gemaakt. Wel was er tijd voor echte offline quality time. Elkaar leren kennen door middel van kletskaartjes, een spelletje 30 seconds in bakstijl, ouderwets sjoelen en natuurlijk samen bakken! Het effect van bewust offline gaan, werd al snel zichtbaar! Naast de mooiste paascreaties was de sfeer enorm goed en werd er volop gepraat met elkaar zonder stoorzenders tussendoor. Een verademing voor velen dat er even niks gepost hoefde te worden, dat we niet hoefden te laten zien hoe leuk het was. Gewoon tijd voor elkaar en lekker bakken!

het effect van offline quality time

Offline voor meer zichtbaarheid?

Misschien is het een beetje gek om offline te gaan als je als merk meer zichtbaarheid wilt maar door de foodbloggers te laten ervaren hoe leuk en gezellig het is om offline aan de slag te gaan met de Homemade bakmixen, delen ze dit later alsnog in hun blogs, posts en stories. Het enthousiasme voel je tijdens het lezen en dit werkt weer enorm aanstekelijk zodat hun volgers ook eerder geneigd zullen zijn met Homemade bakmixen aan de slag te gaan. De komende weken zal er nog veel meer gedeeld worden over deze toffe dag en zo blijft Homemade bakmixen over een langere periode zichtbaar!

Reacties op het event

Een greep uit de reactie van de bloggers op het event:

Het feit dat er achter Homemade bakmixen een team staat dat met hart en ziel voor hun merk staat, maakt dat ik het eerder zal kopen. Kwestie van een ‘gunfactor’.

Ik zal de bakmixen zeker gaan aanschaffen in de toekomst en lekker gaan bakken met mijn kleindochters.

Mijn beeld was al positief, maar door de dames achter het merk te leren kennen is dat nog positiever eigenlijk en ook mooi om het verhaal te horen over hoe ze tot de nieuwe verpakking zijn gekomen.

Gevoel van vertrouwen en draagvlak voor meer fans van je merk

Door je doelgroep via foodbloggers die bij je merk passen, kennis te laten met je merk, creëer je een groot draagvlak en gevoel van vertrouwen. Foodbloggers hebben een trouwe achterban die graag geïnspireerd en geïnformeerd wordt. Door je product op een persoonlijke manier via een event en online campagne te laten zien, wordt er vanuit enthousiasme en gevoel over gesproken en dat zorgt weer voor meer fans voor je merk!

Neem contact met me op

Ben jij ook benieuwd wat ik voor jouw merk kan betekenen? Laat dan je gegevens achter via dit formulier en ik neem binnen 2 dagen contact met je op.

13 + 1 =

Het Ingrediënt

Welkom bij Het Ingrediënt

Het Ingrediënt helpt jouw foodmerk met pakkende publiciteit voor persoonlijke positionering. Jouw verhaal is er om gedeeld te worden!

Ben jij foodblogger? Dan is Business Ingredients dé plek waar jij start met het professionaliseren van je blog.

Contact: info@hetingredient.nl

KvK 70430292