fbpx
Wat is een mediakit / perskit en hoe maak je er één?

Welkom bij Het Ingrediënt

Het Ingrediënt is hét communicatiebureau voor de foodbranche! Ik help je graag om jouw foodmerk te laten groeien voor meer omzet.

Ben jij foodblogger? Neem dan een kijkje bij Business Ingredients zodat je jouw blog kunt professionaliseren.

Tot snel!
Debbie

Schrijf je in voor de Business Ingredients nieuwsbrief

* indicates required
/ ( mm / dd )

Instagram

Een cake is zo al heerlijk, maar een cake met een lekkere saus, een bol ijs of een flinke dot slagroom is nog lekkerder!!! Zo is het ook met het leven: je moet het zelf wat smeuïger maken 😉

Met mijn recepten en foodfoto's voeg ik net dat extraatje toe aan jouw product. Focus on the good stuff, datgene waarvan het water je in de mond loopt, die lekkere saus die je zo van het scherm zou willen likken 😋 

Ik heb dit kwartaal nog wat plekjes voor toffe samenwerkingen, dus heb jij zin in de lekkerste recepten (hartig of zoet/, let me know!! Proeven is inbegrepen 🤩

#receptontwikkeling #receptontwikkelaar #foodfotografie #foodfoto #foodondernemer #communicatiebureau #foodbranche #marketing #communicatiespecialist #recepten #debsbakerykitchen #taart #cake #zzper #hoofdgerecht #hetingredient #eetsmakelijk
Een cake is zo al heerlijk, maar een cake met een lekkere saus, een bol ijs of een flinke dot slagroom is nog lekkerder!!! Zo is het ook met het leven: je moet het zelf wat smeuïger maken 😉 Met mijn recepten en foodfoto's voeg ik net dat extraatje toe aan jouw product. Focus on the good stuff, datgene waarvan het water je in de mond loopt, die lekkere saus die je zo van het scherm zou willen likken 😋 Ik heb dit kwartaal nog wat plekjes voor toffe samenwerkingen, dus heb jij zin in de lekkerste recepten (hartig of zoet/, let me know!! Proeven is inbegrepen 🤩 #receptontwikkeling #receptontwikkelaar #foodfotografie #foodfoto #foodondernemer #communicatiebureau #foodbranche #marketing #communicatiespecialist #recepten #debsbakerykitchen #taart #cake #zzper #hoofdgerecht #hetingredient #eetsmakelijk
5 dagen geleden
View on Instagram |
1/9
A TASTY YEAR! Met nog een paar dagen van 2021 voor de boeg, is het een mooi moment om terug te blikken op dit jaar. En al met al vond ik het een smakelijk jaar 😋
Het kostte soms behoorlijk wat geduld en incasseringsvermogen, maar ik kijk tevreden terug. Waar ik dan het meest trots op ben? 

❤ kiezen voor mezelf! 

Ik begon het jaar niet goed, slecht in mijn vel, maanden buikpijn en randje burnout. Dat ik desondanks nog een online editie van Business Ingredients heb georganiseerd, is een wonder. Helemaal omdat ik het in 7 weken deed 😊 Dus daar ben ik ook mega trots op! 

Qua opdrachten ging het wat minder, ik kreeg stress van alle verschillende dingen die ik deed in combinatie met de zorg voor mijn kinderen. Die hadden me echt nodig en er liepen meerdere trajecten met hulpverleners. Dus tijd voor verandering en dus begon ik aan een vaste baan die op mijn pad kwam. Voor meer rust en overzicht. En dat kwam er! Het gaf meer rust en structuur én ik kreeg weer inspiratie voor Het Ingrediënt. 

Uiteindelijk bleek de baan niet de plek voor mij, dus weer koos ik voor mezelf en ging op zoek naar wat anders. Iets voor minder uren zodat ik daarnaast wel opdrachten voor Het Ingrediënt kan uitvoeren. En dat is gelukt! Ik ben eindelijk bezig met de Business Ingredients community voor foodbloggers die jou verder gaat helpen met het professionaliseren van je blog. En ik heb weer andere opdrachten lopen. 10 januari start ik met mijn nieuwe baan en daar heb ik superveel zin in! 

Kiezen voor jezelf is altijd de beste keuze, dat begin ik steeds meer in te zien. Ik hoop dat 2022 mij vele mooie momenten brengt met leuke receptontwikkelingsopdrachten, fotoshoots, events en een actieve foodbloggers community!! 

Dus al met al kijk ik terug op een tof jaar waarin ik veel heb geleerd. Dat ga ik volgend jaar sowieso weer doen. Waar ben jij het meest trots op? 

Foto door @eefsfood 

#ondernemen #zelfstandigondernemer #kiezenvoorjezelf #vrouwelijkeondernemers #businessbabe #receptontwikkelaar #foodfotograaf #fotograaf #businessingredientsvoorfoodbloggers #businessingredients #hetingredient #foodbloggerscommunity #evenementen #eventplanner #fotoshoots #persoonlijkegroei
A TASTY YEAR! Met nog een paar dagen van 2021 voor de boeg, is het een mooi moment om terug te blikken op dit jaar. En al met al vond ik het een smakelijk jaar 😋 Het kostte soms behoorlijk wat geduld en incasseringsvermogen, maar ik kijk tevreden terug. Waar ik dan het meest trots op ben? ❤ kiezen voor mezelf! Ik begon het jaar niet goed, slecht in mijn vel, maanden buikpijn en randje burnout. Dat ik desondanks nog een online editie van Business Ingredients heb georganiseerd, is een wonder. Helemaal omdat ik het in 7 weken deed 😊 Dus daar ben ik ook mega trots op! Qua opdrachten ging het wat minder, ik kreeg stress van alle verschillende dingen die ik deed in combinatie met de zorg voor mijn kinderen. Die hadden me echt nodig en er liepen meerdere trajecten met hulpverleners. Dus tijd voor verandering en dus begon ik aan een vaste baan die op mijn pad kwam. Voor meer rust en overzicht. En dat kwam er! Het gaf meer rust en structuur én ik kreeg weer inspiratie voor Het Ingrediënt. Uiteindelijk bleek de baan niet de plek voor mij, dus weer koos ik voor mezelf en ging op zoek naar wat anders. Iets voor minder uren zodat ik daarnaast wel opdrachten voor Het Ingrediënt kan uitvoeren. En dat is gelukt! Ik ben eindelijk bezig met de Business Ingredients community voor foodbloggers die jou verder gaat helpen met het professionaliseren van je blog. En ik heb weer andere opdrachten lopen. 10 januari start ik met mijn nieuwe baan en daar heb ik superveel zin in! Kiezen voor jezelf is altijd de beste keuze, dat begin ik steeds meer in te zien. Ik hoop dat 2022 mij vele mooie momenten brengt met leuke receptontwikkelingsopdrachten, fotoshoots, events en een actieve foodbloggers community!! Dus al met al kijk ik terug op een tof jaar waarin ik veel heb geleerd. Dat ga ik volgend jaar sowieso weer doen. Waar ben jij het meest trots op? Foto door @eefsfood #ondernemen #zelfstandigondernemer #kiezenvoorjezelf #vrouwelijkeondernemers #businessbabe #receptontwikkelaar #foodfotograaf #fotograaf #businessingredientsvoorfoodbloggers #businessingredients #hetingredient #foodbloggerscommunity #evenementen #eventplanner #fotoshoots #persoonlijkegroei
4 weken geleden
View on Instagram |
2/9
We zijn er in Nederland geen fan van: praten over geld, over wat iemand verdient, hoeveel je nu eigenlijk ergens voor betaalt enz. En wanneer je wel iets over een prijs roept, zeker als het over bepaalde diensten gaat, roept men al snel: dat is echt wel duur! Maar wat is duur? En hoe kom je erachter wat een normaal tarief is voor bijvoorbeeld receptontwikkeling? 

In foodieland is er totaal geen overzicht van wat je kunt vragen voor welke dienst en wordt er nog vaak genoeg helemaal geen vergoeding gegeven voor het ontwikkelen van een recept inclusief delen op social media. Hoog tijd dat dat verandert. Niet alleen omdat je als foodie tijd en aandacht besteedt aan kwalitatieve content, maar ook omdat je vaak jaren bouwt aan een trouwe achterban én omdat ik ervan overtuigd ben dat foodmerken ook veel meer kwaliteit krijgen als er voor goede content betaald wordt. 

Gelukkig zijn er steeds meer foodies die zo denken, want samen staan we sterk. En omdat dit een onderwerp is dat steeds terugkomt en waar we niet over uitgepraat raken, interview ik Claudia van @foodfromclaudnine tijdens een live sessie hier op Instagram. Zij schreef, net als ik, al een waardevol artikel over geld verdienen met je foodblog en gaat hierover met mij in gesprek. Morgen 14 december om 20 uur live hier op Insta. Dit wil je niet missen! 

Foto @karinedebruijn 

#businessingredients #hetingredient #communityvoorfoodbloggers #foodbloggendoejezo #geldverdienenmetjefoodblog #receptontwikkeling #foodfotografie #tarieven #moneytalk #tipsvoorfoodies #tipsvoorfoodbloggers #nederlandsefoodbloggers #foodiecommunity #foodstyling #recepten #contentcreatie #freepublicity
We zijn er in Nederland geen fan van: praten over geld, over wat iemand verdient, hoeveel je nu eigenlijk ergens voor betaalt enz. En wanneer je wel iets over een prijs roept, zeker als het over bepaalde diensten gaat, roept men al snel: dat is echt wel duur! Maar wat is duur? En hoe kom je erachter wat een normaal tarief is voor bijvoorbeeld receptontwikkeling? In foodieland is er totaal geen overzicht van wat je kunt vragen voor welke dienst en wordt er nog vaak genoeg helemaal geen vergoeding gegeven voor het ontwikkelen van een recept inclusief delen op social media. Hoog tijd dat dat verandert. Niet alleen omdat je als foodie tijd en aandacht besteedt aan kwalitatieve content, maar ook omdat je vaak jaren bouwt aan een trouwe achterban én omdat ik ervan overtuigd ben dat foodmerken ook veel meer kwaliteit krijgen als er voor goede content betaald wordt. Gelukkig zijn er steeds meer foodies die zo denken, want samen staan we sterk. En omdat dit een onderwerp is dat steeds terugkomt en waar we niet over uitgepraat raken, interview ik Claudia van @foodfromclaudnine tijdens een live sessie hier op Instagram. Zij schreef, net als ik, al een waardevol artikel over geld verdienen met je foodblog en gaat hierover met mij in gesprek. Morgen 14 december om 20 uur live hier op Insta. Dit wil je niet missen! Foto @karinedebruijn #businessingredients #hetingredient #communityvoorfoodbloggers #foodbloggendoejezo #geldverdienenmetjefoodblog #receptontwikkeling #foodfotografie #tarieven #moneytalk #tipsvoorfoodies #tipsvoorfoodbloggers #nederlandsefoodbloggers #foodiecommunity #foodstyling #recepten #contentcreatie #freepublicity
1 maand geleden
View on Instagram |
3/9
ALLE BALLEN HOOG! 🤹‍♀️
Ja maar..... hoe dan? Om me heen merk ik dat wij vrouwen proberen om maar zoveel mogelijk zo goed mogelijk te doen. We zijn een goede vriendin, hebben het huishouden op orde, zijn een goede moeder (voor wie moeder is), maken carrière, hebben ook nog een blog als hobby of als onderdeel van ons bedrijf, willen reizen, leuke dingen doen, zijn goed voor onze familie, sporten, eten goed enz enz. 
.
Ik merk aan mezelf dat mijn lat vaak onmogelijk hoog ligt en doordat ik alles goed wil doen, met name richting mijn gezin en vriendinnen toe, verlies ik regelmatig de prioriteiten uit het oog. Het is één van de redenen dat ik weer parttime op kantoor ben gaan werken. Gewoon voor de rust in mijn hoofd en focus op werk. Om letterlijk afstand te nemen van de thuissituatie. Want daarvoor heb ik altijd vanuit huis gewerkt en wat een valkuilen zijn daar als ondernemer. Tenzij je echt een ijzeren discipline hebt, zijn er altijd afleidingen. In mijn geval vooral de kinderen die me nodig hebben. Dat ik me laat afleiden heeft ervoor gezorgd dat ik lang niet zoveel aan Het Ingrediënt heb gedaan als ik zou willen. En ik merk dat jullie er ook mee worstelen om alle ballen hoog te houden. 
.
Een tijdje terug vroeg ik in de stories waar jij tegenaan loopt qua bloggen en 1 ding was: Hoe zorg ik voor genoeg tijd voor de blog in mijn toch al drukke leven. Helena van @eating_habits_nl zag dat en stuurde me een DM. Zij is namelijk ontzettend gestructureerd en heeft supergoed overzicht. Een echte planner dus! Daarom ga ik haar morgenavond 9 dec om 20 uur hier live op Insta interviewen en haar het hemd van het lijf vragen. Zodat ook jij inzicht krijgt in waar je tijdwinst kunt behalen die je weer in je blog kunt steken. De 10 beste tips zetten we voor je klaar in een GRATIS template in de Business Ingredients Community. Enne, de tips zijn natuurlijk ook toe te passen op andere vlakken 😉 Foto @renskevanburen.nl 
.
Ben jij erbij?
.
#foodbloggen #nederlandsefoodbloggers #businessingredients #planning #structuur #tijdvoorjezelf #tijdvoorjefoodblog #foodbloggendoejezo #ondernemen #businessingredients #foodbloggerscommunity #businessingredientsvoorfoodbloggers #hetingredient
ALLE BALLEN HOOG! 🤹‍♀️ Ja maar..... hoe dan? Om me heen merk ik dat wij vrouwen proberen om maar zoveel mogelijk zo goed mogelijk te doen. We zijn een goede vriendin, hebben het huishouden op orde, zijn een goede moeder (voor wie moeder is), maken carrière, hebben ook nog een blog als hobby of als onderdeel van ons bedrijf, willen reizen, leuke dingen doen, zijn goed voor onze familie, sporten, eten goed enz enz. . Ik merk aan mezelf dat mijn lat vaak onmogelijk hoog ligt en doordat ik alles goed wil doen, met name richting mijn gezin en vriendinnen toe, verlies ik regelmatig de prioriteiten uit het oog. Het is één van de redenen dat ik weer parttime op kantoor ben gaan werken. Gewoon voor de rust in mijn hoofd en focus op werk. Om letterlijk afstand te nemen van de thuissituatie. Want daarvoor heb ik altijd vanuit huis gewerkt en wat een valkuilen zijn daar als ondernemer. Tenzij je echt een ijzeren discipline hebt, zijn er altijd afleidingen. In mijn geval vooral de kinderen die me nodig hebben. Dat ik me laat afleiden heeft ervoor gezorgd dat ik lang niet zoveel aan Het Ingrediënt heb gedaan als ik zou willen. En ik merk dat jullie er ook mee worstelen om alle ballen hoog te houden. . Een tijdje terug vroeg ik in de stories waar jij tegenaan loopt qua bloggen en 1 ding was: Hoe zorg ik voor genoeg tijd voor de blog in mijn toch al drukke leven. Helena van @eating_habits_nl zag dat en stuurde me een DM. Zij is namelijk ontzettend gestructureerd en heeft supergoed overzicht. Een echte planner dus! Daarom ga ik haar morgenavond 9 dec om 20 uur hier live op Insta interviewen en haar het hemd van het lijf vragen. Zodat ook jij inzicht krijgt in waar je tijdwinst kunt behalen die je weer in je blog kunt steken. De 10 beste tips zetten we voor je klaar in een GRATIS template in de Business Ingredients Community. Enne, de tips zijn natuurlijk ook toe te passen op andere vlakken 😉 Foto @renskevanburen.nl . Ben jij erbij? . #foodbloggen #nederlandsefoodbloggers #businessingredients #planning #structuur #tijdvoorjezelf #tijdvoorjefoodblog #foodbloggendoejezo #ondernemen #businessingredients #foodbloggerscommunity #businessingredientsvoorfoodbloggers #hetingredient
2 maanden geleden
View on Instagram |
4/9
Passie voor food!! Als je mij hier, en misschien ook op @debsbakerykitchen, volgt dan hebben wij dat in ieder geval met elkaar gemeen ❤ Niks zo leuk en lekker als bezig zijn met eten en alles eromheen. Voor mij is dat niet alleen het ontwikkelen van recepten, foodfoto's maken en een stuk content maar het heeft ook voor een groot deel te maken met jou! 

Toen ik begon met bloggen, zag ik samenwerkingen voorbij komen bij andere bloggers en ik dacht: dat wil ik ook. Wist ik veel hoe het werkte dus ik deed een heleboel voor niks (lees: gratis producten) om mezelf maar onder de aandacht te brengen van het merk. Little did I know dat dit zo niet werkt en inmiddels lukt het me wel om serieuze samenwerkingen aan te gaan. Maar ik krijg heel vaak de vraag hoe ik dat doe en dat is logisch. Want zoveel foodbloggers weten het nog niet. Net als ik een paar jaar geleden.

De afgelopen jaren heb ik zo ontzettend veel geleerd. Ik startte na jaren arbeidsongeschiktheid met mijn bedrijf Het Ingrediënt en maakte het mijn missie om foodmerken en foodbloggers beter met elkaar te connecten. Ik ben ervan overtuigd dat het elkaar alleen maar versterkt als je goed weet wat je aan elkaar hebt. 

Omdat ik zelf zoveel relevante info voor foodbloggers miste, ben ik gestart met Business Ingredients. Een kennisevent met workshops voor foodbloggers die willen leren wat je nodig hebt om een solide basis neer te zetten zodat je serieus genomen wordt door merken. Inmiddels is dat uitgebreid met de Business Ingredients foodbloggers community. Een GRATIS community waar je terecht kunt met al jouw vragen over foodbloggen. Want ik wil jou helpen. Ik wil die foodbloggerswereld een stukje mooier maken door de neuzen dezelfde kant op te krijgen en ervoor te zorgen dat we serieuzer worden genomen als foodblogger. Want het is niet zomaar even een leuk receptje dat je bedenkt. Daar zit veel meer achter! 

En ja, het kost tijd en effort maar jouw unieke insteek op food mag gezien worden! Ik help je graag om verder te groeien en te professionaliseren. Wat maakt jouw blog uniek?
Passie voor food!! Als je mij hier, en misschien ook op @debsbakerykitchen, volgt dan hebben wij dat in ieder geval met elkaar gemeen ❤ Niks zo leuk en lekker als bezig zijn met eten en alles eromheen. Voor mij is dat niet alleen het ontwikkelen van recepten, foodfoto's maken en een stuk content maar het heeft ook voor een groot deel te maken met jou! Toen ik begon met bloggen, zag ik samenwerkingen voorbij komen bij andere bloggers en ik dacht: dat wil ik ook. Wist ik veel hoe het werkte dus ik deed een heleboel voor niks (lees: gratis producten) om mezelf maar onder de aandacht te brengen van het merk. Little did I know dat dit zo niet werkt en inmiddels lukt het me wel om serieuze samenwerkingen aan te gaan. Maar ik krijg heel vaak de vraag hoe ik dat doe en dat is logisch. Want zoveel foodbloggers weten het nog niet. Net als ik een paar jaar geleden. De afgelopen jaren heb ik zo ontzettend veel geleerd. Ik startte na jaren arbeidsongeschiktheid met mijn bedrijf Het Ingrediënt en maakte het mijn missie om foodmerken en foodbloggers beter met elkaar te connecten. Ik ben ervan overtuigd dat het elkaar alleen maar versterkt als je goed weet wat je aan elkaar hebt. Omdat ik zelf zoveel relevante info voor foodbloggers miste, ben ik gestart met Business Ingredients. Een kennisevent met workshops voor foodbloggers die willen leren wat je nodig hebt om een solide basis neer te zetten zodat je serieus genomen wordt door merken. Inmiddels is dat uitgebreid met de Business Ingredients foodbloggers community. Een GRATIS community waar je terecht kunt met al jouw vragen over foodbloggen. Want ik wil jou helpen. Ik wil die foodbloggerswereld een stukje mooier maken door de neuzen dezelfde kant op te krijgen en ervoor te zorgen dat we serieuzer worden genomen als foodblogger. Want het is niet zomaar even een leuk receptje dat je bedenkt. Daar zit veel meer achter! En ja, het kost tijd en effort maar jouw unieke insteek op food mag gezien worden! Ik help je graag om verder te groeien en te professionaliseren. Wat maakt jouw blog uniek?
2 maanden geleden
View on Instagram |
5/9
Yes! Een mail of DM van een tof merk. Ze zijn enthousiast over je content en zien wel wat in een samenwerking met jou! 🥳🥳 Woohoo, eindelijk gaat je inzet beloond worden en kun je professioneel gaan bloggen.

Dan lees je verder. Ok, ze willen een blogpost, een permanente post op Insta en ook nog wat stories. 

Prima, dat kun je zeker voor ze doen. De ideeën poppen al in je hoofd op en het lijkt je supertof om met ze samen te werken 🤩

Totdat je verder leest: in ruil voor producten, kortingsactie met affiliate, een minimale vergoeding...... 😔 En de teleurstelling is groot. Maar hé, je wilt eigenlijk wel laten zien wat je kunt dus begin je te twijfelen. 

Zal ik het niet toch deze keer doen? Dan weten ze wat ik kan en krijg ik meer opdrachten via hen die wel betaald zijn. Of je denkt: ik heb toch een baan, het is maar hobby....

En ik snap het. Been there, done that. Het is superlastig om sterk in je schoenen te staan als je iets heel graag wil. Vooral als je niet weet wat je waarde is. Ik twijfel zelf ook nog weleens omdat ik het product dan heel tof vind bijvoorbeeld. En nu twijfel ik over een opdracht waar wel een vergoeding tegenover staat maar die vergoeding is lager dan mijn tarief. En terwijl ik dit schrijf, weet ik eigenlijk al: ik ga het niet doen. 

Want jouw waarde is veel groter dan je zelf denkt. Jouw creatieve input is iets dat je niet iedereen kunt laten doen. Jij bent daar uniek in. Even een leuk receptje maken, is niet voor iedereen weggelegd. Kun je ook nog ontzettend mooi fotograferen dan hebben ze helemaal goud in handen. Laat je niet gek maken omdat je bereik misschien nog niet is waar je het wil hebben bijvoorbeeld.

Ik stuur altijd een bericht dat ze vrijblijvend producten op mogen sturen. Dat deel ik vaak wel in mijn stories. En daarnaast stuur ik een voorstel. Wat ik voor ze kan betekenen, wat dat voor ze kan doen en probeer ik op die manier een goede samenwerking te krijgen waar beide partijen blij mee zijn.

Werkt dat altijd? Nee, zeker niet. Moet je dan niet toch toegeven? Nee, want het gaat je nooit een betaalde samenwerking opleveren. De enige manier om het te veranderen is om met z'n allen NEE te zeggen. Wat vind jij?
Yes! Een mail of DM van een tof merk. Ze zijn enthousiast over je content en zien wel wat in een samenwerking met jou! 🥳🥳 Woohoo, eindelijk gaat je inzet beloond worden en kun je professioneel gaan bloggen. Dan lees je verder. Ok, ze willen een blogpost, een permanente post op Insta en ook nog wat stories. Prima, dat kun je zeker voor ze doen. De ideeën poppen al in je hoofd op en het lijkt je supertof om met ze samen te werken 🤩 Totdat je verder leest: in ruil voor producten, kortingsactie met affiliate, een minimale vergoeding...... 😔 En de teleurstelling is groot. Maar hé, je wilt eigenlijk wel laten zien wat je kunt dus begin je te twijfelen. Zal ik het niet toch deze keer doen? Dan weten ze wat ik kan en krijg ik meer opdrachten via hen die wel betaald zijn. Of je denkt: ik heb toch een baan, het is maar hobby.... En ik snap het. Been there, done that. Het is superlastig om sterk in je schoenen te staan als je iets heel graag wil. Vooral als je niet weet wat je waarde is. Ik twijfel zelf ook nog weleens omdat ik het product dan heel tof vind bijvoorbeeld. En nu twijfel ik over een opdracht waar wel een vergoeding tegenover staat maar die vergoeding is lager dan mijn tarief. En terwijl ik dit schrijf, weet ik eigenlijk al: ik ga het niet doen. Want jouw waarde is veel groter dan je zelf denkt. Jouw creatieve input is iets dat je niet iedereen kunt laten doen. Jij bent daar uniek in. Even een leuk receptje maken, is niet voor iedereen weggelegd. Kun je ook nog ontzettend mooi fotograferen dan hebben ze helemaal goud in handen. Laat je niet gek maken omdat je bereik misschien nog niet is waar je het wil hebben bijvoorbeeld. Ik stuur altijd een bericht dat ze vrijblijvend producten op mogen sturen. Dat deel ik vaak wel in mijn stories. En daarnaast stuur ik een voorstel. Wat ik voor ze kan betekenen, wat dat voor ze kan doen en probeer ik op die manier een goede samenwerking te krijgen waar beide partijen blij mee zijn. Werkt dat altijd? Nee, zeker niet. Moet je dan niet toch toegeven? Nee, want het gaat je nooit een betaalde samenwerking opleveren. De enige manier om het te veranderen is om met z'n allen NEE te zeggen. Wat vind jij?
2 maanden geleden
View on Instagram |
6/9
K*T BEREIK 😁
Zo, goeiemorgen! Lekkere binnenkomer hè? Maar man oh man, wat is er de laatste tijd allemaal gaande op Instagram? Ik kan er inmiddels geen peil meer op trekken. De ene dag gaan het aantal views op mijn stories door het dak, de volgende dag blijft het steken op nog minder dan 5% van mijn aantal volgers. Om over de posts maar helemaal te zwijgen want dat is de laatste tijd helemaal treurig qua bereik. 

En ik ben niet de enige, ik hoor er zoveel mensen over. Niet alleen over het bereik maar ook over de lusteloosheid die Insta uitstraalt op het moment. We zijn er wel maar we zijn er niet lijkt het wel. Ik merk het zelf ook. En hoewel ik actief reageer, zo snel mogelijk mijn DM's beantwoord en consistent content deel (op @debsbakerykitchen tenminste...) zie ik weinig groei. Natuurlijk weet ik alle 'trucjes': actief reageren, call to action, zorgen voor engagement, houd het persoonlijk enz. Maar wat werkt nou echt? 

Instagram toont op jouw feed vooral dingen waarvan hij denkt dat jij het leuk vindt. Dat is gebaseerd op jouw gedrag nu maar ook je gedrag uit het verleden. Maar Instagram is ook gefocust op relaties en zal dus vooral posts, stories en reels tonen van jouw vrienden en familie..... Hmmm, als foodblogger is dit dus niet persé handig want je wil dat je onder de aandacht komt bij mensen die graag koken en merken die misschien met jou willen samenwerken. Wat je ziet is dat foodbloggers ook veel op elkaar reageren en dat is supergezellig maar zo blijven we in hetzelfde kringetje ronddraaien.... Ik zie de laatste tijd ook maar een heel select groepje van de totale hoeveelheid mensen die ik volg.

Wat moeten we dan wel doen? Interactie blijft toch het meest belangrijk en dan ook in stories. Daar kun je dmv vraagstickers een poll houden of mensen om tips vragen. Ik merkte deze week dat ik het weer helemaal verkeerd had ingezet want in mijn stories op dit account vroeg ik jullie om me vooral een DM te sturen over foodbloggen maar ik kreeg 0 reacties.... tja, dat was niet de bedoeling. Maak je volgers er bovendien eens op attent dat het echt helpt als ze een post bijvoorbeeld opslaan. Lees verder in de comments....
K*T BEREIK 😁 Zo, goeiemorgen! Lekkere binnenkomer hè? Maar man oh man, wat is er de laatste tijd allemaal gaande op Instagram? Ik kan er inmiddels geen peil meer op trekken. De ene dag gaan het aantal views op mijn stories door het dak, de volgende dag blijft het steken op nog minder dan 5% van mijn aantal volgers. Om over de posts maar helemaal te zwijgen want dat is de laatste tijd helemaal treurig qua bereik. En ik ben niet de enige, ik hoor er zoveel mensen over. Niet alleen over het bereik maar ook over de lusteloosheid die Insta uitstraalt op het moment. We zijn er wel maar we zijn er niet lijkt het wel. Ik merk het zelf ook. En hoewel ik actief reageer, zo snel mogelijk mijn DM's beantwoord en consistent content deel (op @debsbakerykitchen tenminste...) zie ik weinig groei. Natuurlijk weet ik alle 'trucjes': actief reageren, call to action, zorgen voor engagement, houd het persoonlijk enz. Maar wat werkt nou echt? Instagram toont op jouw feed vooral dingen waarvan hij denkt dat jij het leuk vindt. Dat is gebaseerd op jouw gedrag nu maar ook je gedrag uit het verleden. Maar Instagram is ook gefocust op relaties en zal dus vooral posts, stories en reels tonen van jouw vrienden en familie..... Hmmm, als foodblogger is dit dus niet persé handig want je wil dat je onder de aandacht komt bij mensen die graag koken en merken die misschien met jou willen samenwerken. Wat je ziet is dat foodbloggers ook veel op elkaar reageren en dat is supergezellig maar zo blijven we in hetzelfde kringetje ronddraaien.... Ik zie de laatste tijd ook maar een heel select groepje van de totale hoeveelheid mensen die ik volg. Wat moeten we dan wel doen? Interactie blijft toch het meest belangrijk en dan ook in stories. Daar kun je dmv vraagstickers een poll houden of mensen om tips vragen. Ik merkte deze week dat ik het weer helemaal verkeerd had ingezet want in mijn stories op dit account vroeg ik jullie om me vooral een DM te sturen over foodbloggen maar ik kreeg 0 reacties.... tja, dat was niet de bedoeling. Maak je volgers er bovendien eens op attent dat het echt helpt als ze een post bijvoorbeeld opslaan. Lees verder in de comments....
2 maanden geleden
View on Instagram |
7/9
Een tijdje terug ging ik op pad met Leonie van @cooking_vibes_nl voor een fotoshoot die helemaal bij haar en haar business past. Leonie is culinair verbinder en organiseert netwerkevents waar het ijs gebroken wordt door samen te koken en te eten. Belangrijk voor Leonie was dat haar foto's uitstralen wat zij wil uitstralen met haar bedrijf: kleurrijk, no-nonsense, vrijheid en helemaal jezelf kunnen zijn. Van tevoren maakte ik een moodboard voor haar zodat ik zeker wist dat ik het goede beeld in mijn hoofd had. Op een mooie zonnige dag legde ik Leonie helemaal in haar element vast zodat zij de foto's kan gebruiken voor haar website en social media.

Jouw kracht en persoonlijkheid vastleggen is mijn krachta als fotograaf. 📸❤️ Wil jij ook foto's voor je bedrijf of gewoon voor jezelf, je gezin, met je vriendinnen of voor welke gelegenheid dan ook? Let me know, ik denk graag met je mee! 

Meer info via de link in bio.

#fotograaf #brandingshoot #fotoshoot #fotografie #zakelijkefotoshoot #zakelijkefotografie #brandingfotografie #brandingfotograaf #lifestyleshoot #lifestylefotografie #ondernemen #zzper #hetingredient #vrouwelijkeondernemers #businessbabesnl
Een tijdje terug ging ik op pad met Leonie van @cooking_vibes_nl voor een fotoshoot die helemaal bij haar en haar business past. Leonie is culinair verbinder en organiseert netwerkevents waar het ijs gebroken wordt door samen te koken en te eten. Belangrijk voor Leonie was dat haar foto's uitstralen wat zij wil uitstralen met haar bedrijf: kleurrijk, no-nonsense, vrijheid en helemaal jezelf kunnen zijn. Van tevoren maakte ik een moodboard voor haar zodat ik zeker wist dat ik het goede beeld in mijn hoofd had. Op een mooie zonnige dag legde ik Leonie helemaal in haar element vast zodat zij de foto's kan gebruiken voor haar website en social media.

Jouw kracht en persoonlijkheid vastleggen is mijn krachta als fotograaf. 📸❤️ Wil jij ook foto's voor je bedrijf of gewoon voor jezelf, je gezin, met je vriendinnen of voor welke gelegenheid dan ook? Let me know, ik denk graag met je mee! 

Meer info via de link in bio.

#fotograaf #brandingshoot #fotoshoot #fotografie #zakelijkefotoshoot #zakelijkefotografie #brandingfotografie #brandingfotograaf #lifestyleshoot #lifestylefotografie #ondernemen #zzper #hetingredient #vrouwelijkeondernemers #businessbabesnl
Een tijdje terug ging ik op pad met Leonie van @cooking_vibes_nl voor een fotoshoot die helemaal bij haar en haar business past. Leonie is culinair verbinder en organiseert netwerkevents waar het ijs gebroken wordt door samen te koken en te eten. Belangrijk voor Leonie was dat haar foto's uitstralen wat zij wil uitstralen met haar bedrijf: kleurrijk, no-nonsense, vrijheid en helemaal jezelf kunnen zijn. Van tevoren maakte ik een moodboard voor haar zodat ik zeker wist dat ik het goede beeld in mijn hoofd had. Op een mooie zonnige dag legde ik Leonie helemaal in haar element vast zodat zij de foto's kan gebruiken voor haar website en social media.

Jouw kracht en persoonlijkheid vastleggen is mijn krachta als fotograaf. 📸❤️ Wil jij ook foto's voor je bedrijf of gewoon voor jezelf, je gezin, met je vriendinnen of voor welke gelegenheid dan ook? Let me know, ik denk graag met je mee! 

Meer info via de link in bio.

#fotograaf #brandingshoot #fotoshoot #fotografie #zakelijkefotoshoot #zakelijkefotografie #brandingfotografie #brandingfotograaf #lifestyleshoot #lifestylefotografie #ondernemen #zzper #hetingredient #vrouwelijkeondernemers #businessbabesnl
Een tijdje terug ging ik op pad met Leonie van @cooking_vibes_nl voor een fotoshoot die helemaal bij haar en haar business past. Leonie is culinair verbinder en organiseert netwerkevents waar het ijs gebroken wordt door samen te koken en te eten. Belangrijk voor Leonie was dat haar foto's uitstralen wat zij wil uitstralen met haar bedrijf: kleurrijk, no-nonsense, vrijheid en helemaal jezelf kunnen zijn. Van tevoren maakte ik een moodboard voor haar zodat ik zeker wist dat ik het goede beeld in mijn hoofd had. Op een mooie zonnige dag legde ik Leonie helemaal in haar element vast zodat zij de foto's kan gebruiken voor haar website en social media.

Jouw kracht en persoonlijkheid vastleggen is mijn krachta als fotograaf. 📸❤️ Wil jij ook foto's voor je bedrijf of gewoon voor jezelf, je gezin, met je vriendinnen of voor welke gelegenheid dan ook? Let me know, ik denk graag met je mee! 

Meer info via de link in bio.

#fotograaf #brandingshoot #fotoshoot #fotografie #zakelijkefotoshoot #zakelijkefotografie #brandingfotografie #brandingfotograaf #lifestyleshoot #lifestylefotografie #ondernemen #zzper #hetingredient #vrouwelijkeondernemers #businessbabesnl
Een tijdje terug ging ik op pad met Leonie van @cooking_vibes_nl voor een fotoshoot die helemaal bij haar en haar business past. Leonie is culinair verbinder en organiseert netwerkevents waar het ijs gebroken wordt door samen te koken en te eten. Belangrijk voor Leonie was dat haar foto's uitstralen wat zij wil uitstralen met haar bedrijf: kleurrijk, no-nonsense, vrijheid en helemaal jezelf kunnen zijn. Van tevoren maakte ik een moodboard voor haar zodat ik zeker wist dat ik het goede beeld in mijn hoofd had. Op een mooie zonnige dag legde ik Leonie helemaal in haar element vast zodat zij de foto's kan gebruiken voor haar website en social media. Jouw kracht en persoonlijkheid vastleggen is mijn krachta als fotograaf. 📸❤️ Wil jij ook foto's voor je bedrijf of gewoon voor jezelf, je gezin, met je vriendinnen of voor welke gelegenheid dan ook? Let me know, ik denk graag met je mee! Meer info via de link in bio. #fotograaf #brandingshoot #fotoshoot #fotografie #zakelijkefotoshoot #zakelijkefotografie #brandingfotografie #brandingfotograaf #lifestyleshoot #lifestylefotografie #ondernemen #zzper #hetingredient #vrouwelijkeondernemers #businessbabesnl
3 maanden geleden
View on Instagram |
8/9
JEZELF BLIJVEN ONTWIKKELEN en nieuwe dingen leren. Sinds ik ondernemer ben, leer ik bijna iedere dag iets nieuws. Mijn interesse is breed en toen ik een kleuter was, hoorde mijn moeder al regelmatig: ik kan het zelluf wel 😂 Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren, mijn leven verrijkt daardoor en het geeft je de mogelijkheid om daarheen te sturen waar je heen wil. Of zoals het bij deze foto past: om het roer van je leven in handen te nemen 😉

Het zorgt ervoor dat ik actie onderneem, niet stil sta en steeds dichter bij mijn doelen kom. Iets nieuws leren hoeft niet altijd moeilijk te zijn. Vaak is het gewoon hartstikke leuk en het kan bijvoorbeeld ook iets zijn zoals het leren bakken van een cake. 🥧Verder komen door je kennis te verrijken, hoe leuk is dat!? Ik vind dat niet alleen leuk op professioneel gebied maar ik doe het ook op bloggebied. Toen ik daarmee begon, wist ik niks en moest ik alles gaan uitzoeken. En nog steeds leer ik daarvoor dingen bij. Zoals nu de SEO Next level cursus van @gabriella.deseoschool Daarnaast wil ik nog beter worden in fotograferen en volgde ik gister een één op één workshop Lightroom beeldbewerking bij @deedy_licious Er staan nog heel wat cursussen op mijn lijstje in ieder geval ☺

Naast zelf nieuwe dingen leren, vind ik het ook super om anderen te helpen met mijn kennis. Het is de reden dat ik het onderdeel Business Ingredients voor foodbloggers ben gestart en nu al 2 keer een tof event met 6 masterclasses heb kunnen organiseren voor in totaal ruim 120 foodbloggers! 🤩🥳 De editie van dit jaar was online en daarom konden we alle masterclasses opnemen! Zo leer je het perfecte SEO proof recept schrijven, leer je van alles over Reels, komt er een stuk Pinterest voorbij, foodfotografie, branding en meer. Perfect voor jou als foodblogger om je kennis te verrijken. Ik ben echt al gevorderd in mijn kennis maar ook ik heb weer nieuwe dingen geleerd. 

Anyway, je kunt dus nog steeds toegang krijgen tot de opnames, ik zet de link in mijn profiel. Maar ik ben ook benieuwd wat jij als foodblogger echt zou willen leren. Dan ga ik kijken of ik je daarmee kan helpen. Laat je het me weten in de comments?
JEZELF BLIJVEN ONTWIKKELEN en nieuwe dingen leren. Sinds ik ondernemer ben, leer ik bijna iedere dag iets nieuws. Mijn interesse is breed en toen ik een kleuter was, hoorde mijn moeder al regelmatig: ik kan het zelluf wel 😂 Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren, mijn leven verrijkt daardoor en het geeft je de mogelijkheid om daarheen te sturen waar je heen wil. Of zoals het bij deze foto past: om het roer van je leven in handen te nemen 😉 Het zorgt ervoor dat ik actie onderneem, niet stil sta en steeds dichter bij mijn doelen kom. Iets nieuws leren hoeft niet altijd moeilijk te zijn. Vaak is het gewoon hartstikke leuk en het kan bijvoorbeeld ook iets zijn zoals het leren bakken van een cake. 🥧Verder komen door je kennis te verrijken, hoe leuk is dat!? Ik vind dat niet alleen leuk op professioneel gebied maar ik doe het ook op bloggebied. Toen ik daarmee begon, wist ik niks en moest ik alles gaan uitzoeken. En nog steeds leer ik daarvoor dingen bij. Zoals nu de SEO Next level cursus van @gabriella.deseoschool Daarnaast wil ik nog beter worden in fotograferen en volgde ik gister een één op één workshop Lightroom beeldbewerking bij @deedy_licious Er staan nog heel wat cursussen op mijn lijstje in ieder geval ☺ Naast zelf nieuwe dingen leren, vind ik het ook super om anderen te helpen met mijn kennis. Het is de reden dat ik het onderdeel Business Ingredients voor foodbloggers ben gestart en nu al 2 keer een tof event met 6 masterclasses heb kunnen organiseren voor in totaal ruim 120 foodbloggers! 🤩🥳 De editie van dit jaar was online en daarom konden we alle masterclasses opnemen! Zo leer je het perfecte SEO proof recept schrijven, leer je van alles over Reels, komt er een stuk Pinterest voorbij, foodfotografie, branding en meer. Perfect voor jou als foodblogger om je kennis te verrijken. Ik ben echt al gevorderd in mijn kennis maar ook ik heb weer nieuwe dingen geleerd. Anyway, je kunt dus nog steeds toegang krijgen tot de opnames, ik zet de link in mijn profiel. Maar ik ben ook benieuwd wat jij als foodblogger echt zou willen leren. Dan ga ik kijken of ik je daarmee kan helpen. Laat je het me weten in de comments?
7 maanden geleden
View on Instagram |
9/9

Contact

info@hetingredient.nl

Het Ingrediënt staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 70430292.